Kaip nesijaudinti prieš egzaminą?

Kaip nesijaudinti prieš egzaminą?

Įtampa gali būti naudinga, jeigu jos nėra per daug. (Floridos universiteto dėstytojo padėjėjas Jay Baglia)

Yra mokinių, kurie dėl įtampos nesugeba gerai atsakyti į testų klausimus žinių patikrinimo metu, yra ir tokių, kurie egzaminų pradeda bijoti nuo pirmosios dienos mokykloje ir bijo visą laiką. Kartais egzaminų bijo net geri ir gerai egzaminui pasiruošę mokiniai. Baiminantis neretai griebiamasi nusirašinėjimo. Baimę didina tai, kad visi testų įvertinimai yra registruojami ir saugomi.

Priežastys: natūralu, kad kiekvienas žmogus jaudinasi, kai yra egzaminuojamas arba testuojamas, nesvarbu, ar namuose, ar darbe, ar mokykloje. Apie 25 procentus kolegijų studentų jaučia vadinamąją egzaminų baimę. Bijomasi nesėkmės, netekti gero darbo pasiūlymo, būti blogai tėvų, draugų ir mokytojų įvertintiems. Beje nustatyta, kiek mokiniai bijo testų, priklauso nuo tėvų elgesio. Labai reiklūs tėvai gali padėti vaikams pasiekti gerų rezultatų, bet gali ir pakenkti – dėl didelio psichologinio spaudimo vaikai neretai pradeda blogiau mokytis. Panašiai vaikai reaguoja, kai jaučia perdėtus mokytojų lūkesčius. Kitas kraštutinumas – kai tėvai visai nesidomi vaikų mokymusi ir egzaminais.

Kaip įveikti: artėjant egzaminui, nepersistenkite. Kelkite sau realius tikslus. Testas, žinoma, yra svarbus dalykas, bet jeigu negausite norimo pažymio nieko nebus. Atvirkščiai, kuo anksčiau prisiimsite atsakomybę už savo šikną, tuo būsite anksčiau sėkmingi. Kai pradedi ant savęs gyventi, įsijungia galvelė, kaip uždirbti pinigus.

Suorganizuokite egzaminus patys sau, įvertinkite savo žinias. Tai šiek tiek pripratins jus prie įtemptos egzaminų atmosferos. Alfa Vyra yra pasiruošęs sėkmei. Kiek dirbsi – tiek tau ir pasiseks. Stebuklai neegzistuoja, TU   KURI   STEBUKLUS  IR   SPEKTAKLĮ   ŠIAME  PASAULYJE.

Prieš egzaminą intesyviai mokykitės per visą pasiruošimui skirtą laikotarpį. Prisėskite bent po valandą per dieną, ką tik atsikėlę ryte, kai galva yra šviežia. Per savatę jūs prisėsite 7 valandas, o per mėnesį jau turėsite daugiau nei 30 valandų. Rezultatą lemia ne žmogaus gabumai, bet   JO   DARBAS  įdėtas   į  tą   sritį.

Tam tikra įtampa, jeigu ji yra valdoma, gali duoti teigiamus rezultatus, žinoma, jei esate gerai pasiruošę. Nervų sistemos išskirti papildomi hormonai padės sutelkti dėmesį su sąlyga, kad išliksite ramūs ir nukreipsite energiją užduočiai atlikti.

Labai svarbi yra testo pradžia. Keletą kartų giliai įkvėpkite ir pradėkite nuo lengviausių klausimų. Lengviausi klausimai sustatys jums pasitikėjimą savimi ir numuš jaudulį. Tegul žinios laisvai plaukia iš jūsų pasamonės. Nebijokite, jūsų pastangos ir sukauptos žinios nenueis veltui. Aš visada sau pasakydavau studijų laikais, jog po egzamino aš juk dar galėsiu eiti pasikalbėti su dėstytoju, parodyti savo sugebėjimus ir jeigu ką jis man pakels tą pažymį.

Rekomenduojama Mantra: Nesu tobulas, bet esu pasiruošęs.

Ir kolega, nebijok to testo, mokykla, universitetas tai ššš krūva lyginant su tuom kaip tu mąstai ir sugebi uždirbti pinigus. To tavęs šios institucijos neišmokins. Junk SMEGENINĘ  kuo anksčiau!!!!

Sėkmės,

Šokėjas

Patarimai

1 komentaras

  1. Kalasnikovas:

    kertine straipsnio eilute kuri manlabiausiai patiko: “mokykla, universitetas tai ššš krūva” si eilute ir yra visas straipsnis ten visa kito net nereikejo rasyt nes ta fraze ir atsako i straipsnio pavadinime suformuluota klausima.. nesureiksmink ir nesijaudinsi!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *